8 známok, že vaše telo má nedostatok bielkovín

8 známok, že vaše telo má nedostatok bielkovín

Výskumi ukázali, že jedna miliarda ľudí nemá v strave dostatok bielkovín. Väčšina z týchto ľudí sa nachádza v strednej Afrike a južnej Ázii. Najmä 30% detí z celosvetovej populácie nespotrebováva dostatok proteínov.

Nedostatok proteínov môže mať pre naše telo veľa dôsledkov, ktoré sa odrážajú na našom zdravotnom stave. Aké sú príznaky toho, že telu chýbajú proteíny uvádzame nižšie:


 Neustále túžba po jedle

Ak máte celodenný pocit hladu a neustálu túžbu po občerstvení, vaša strava je založená na sacharidoch a cukre.  To je dôvod, ktorý spôsobuje výkyvy cukru v krvi a konštantný pocit hladu.

                                          

 


 Strata svalovej hmoty a bolesti kĺbov

Svaly sú najväčším zásobníkom bielkovín v našom tele. Oslabené svaly, bolesť kĺbov a strata hmotnosti sú prvými príznakmi nedostatku bielkovín v strave. Proteíny sú nevyhnutné pre udržanie svalovej hmoty a regeneráciu organizmu.

                                            

 Problémy s kožou a nechtami

Nedostatok bielkovín môže spôsobiť zlomenie nechtov a vo väčšine prípadov sa to odráža v tom, že na nechte si všimnete biele pruhy.

Tiež kvôli nedostatku bielkovín sa pokožka nebude regenerovať a bude suchá, šupinatá a riedka.

 

                                        


 Strata vlasov

Vlasy pozostávajú z 90% keratínu. Ak vaše telo nemá dostatok živín  môžu Vám napríklad   vypadávať vlasy . K tomu dochádza preto, že kvôli nedostatku bielkovín prestáva telo zásobpvať menej dôležité časti tela,zásobuje len tie základné Stukovatelá pečeň je jedným z najčastejších príznakov nedostatku bielkovín. 

Stukovatelá pečeň je tiež typická pre jednotlivcov, ktorí pijú veľa alkoholu a majú ťažkosti s nadváhou.

 

                                                 

 

 Ak neprijmeme vhodné opatrenia s a telu dlhodobo nedodáme dostatočné množstvo bielkovín môže to mať dokonca aj nežiadúce zdravotné následky.

Preto u športovcov okrem pestrej a vyváźenej stravy je nutné dopňať bielkovyiny aj z inych zdrojov.

                                                

 

 Zvýšené riziko zlomeniny kostí

Nedostatok proteínov v strave spôsobuje oslabenie našich kostí a tým zvyšuje riziko fraktúry kostí. Bielkoviny sú potrebné na absorbovanie vápnika a v dôsledku toho ovplyvňujú zachovanie kostnej štruktúry.

 

 

                                               

 Zlý spánok

Nedostatok proteínov ovplyvňuje kvalitu spánku, pretože proteíny obsahujú aminokyselinu tryptofán, ktorý je rozhodujúci pre hlboký spánok.

                                                                  


 Zlá pamäť

Pre fungovanie mozgových funkcií je veľmi dôležité, aby sme  každý deň spotrebovali dostatok proteínov. Ak zistíte, že máte zlú pamäť a ťažkosti s učením sa nových vecí, je to pravdepodobne kvôli nedostatku bielkovín.

                                             

 


Koľko bielkovín potrebuje ľudské telo ?

Priemerná neaktívna osoba by mala konzumovať najmenej 0,8-1 g bielkovín na jeden kilogram telesnej hmotnosti. Fyzicky aktívni jednici, športovci a jednotlivci, ktorí chcú získať veľké svaly potrebujú ich oveľa viac./2g /

Vychutnajte si vysokokvalitné bielkoviny s kompletným zložením aminokyselín, ako sú mäso, vajcia, ryby, mliečne výrobky,sója, a ako doplnok výživy náš obľúbený srvátkový proteín The Amino Whey.

                      

V prípade že potrebujete doplniť Vašu pestrú stravu počas dňa vyšsiou dávkou bielkovýn ako ste schopný prijať v strave ,doporučujeme užit ako doplnok stravy naše kvalitne  produkty -srvatkové Hydroizoláty THE Nutrition ktoré si môžete zakúpiť v našom internetovom obchode WWW.THE-NUTRITION.SK

Ak potrebujete poradiť, môžete sa obrátiť na nás radi Vám poradíme.

 

Späť